20.05.2017 Geen categorie 1 Comment

Gezonde voeding voor de studenten

Hoewel veel studenten er tijdens de examenperiode niet toe komen om evenwichtig te eten, is dit toch heel belangrijk.

Onze hersenen hebben dagelijks een grote dosis energie nodig. ‘Verkeerde’ voeding kan ertoe leiden dat je moe, suf, slap en zelfs prikkelbaar bent.
En dat kan je tijdens de examens echt wel missen!

Als student kan je hier zelf voor een gezonde voeding zorgen, maar vaak zijn het toch de ouders en vooral de mama’s die hun studenten verwennen met allerlei lekkernijen.Hieronder enkele tips voor een optimale ‘studentenvoeding’.
– Start de dag met een gezond ontbijt! Goed begonnen is als half gewonnen.
– Eet minstens 3 keer per dag. Liefst tussen elke maaltijd nog een tussendoortje.
– Enkele glazen alcohol kan je helpen te ontspannen, maar let op! Te veel alcohol kan ervoor zorgen dat je slecht gaat slapen en niet voldoende kan uitrusten. Slaap is immers belangrijk want tijdens onze slaap verwerken we alle leerstof nog eens.
– Met een gevarieerde voeding boordevol granen, groenten en fruit, krijg je alle noodzakelijke voedingsstoffen binnen. Een supplement is daarom niet echt nodig.

Veel succes!

Wil je meer informatie? Neem gerust contact op met de diëtiste uit Beringen. Dit kan via mail, gsm 0474/ 68 55 63 of de contactpagina.

One Response to “Gezonde voeding voor de studenten”

  1. aHealthylife says:

    Hier was ik naar opzoek, super info!

Leave a Reply