31.08.2017 Geen categorie 54 Comments

Terug naar school, terug werken…

Bron: www.lekkervanbijons.be

Na een deugddoende vakantie terug naar school of terug gaan werken is voor de meeste altijd een beetje lastig: terug wat aanpassen en organiseren is de boodschap…
Ook de maaltijden en tussendoortjes die buitenshuis genomen worden, vragen weer wat organisatie.

Hieronder enkele voordelen:

– Een gezonde lunch op voorhand maken, vraagt niet zoveel tijd als je denkt.
– Lunchen is een ideaal rustpunt in het midden van een drukke dag.
– Het bespaart je een aardig sommetje geld.

Tips voor een gezonde lunch:
– Zie je ergens een receptje? Denk dan ook na of dit wel echt gezond is.
vb. een hele kom pasta met maar enkele stukjes groenten eronder bevat veel meer calorieën dan je denkt!
– Bouw je lunch steeds op met de volgende elementen:
° Graanproducten: brood, volle rijst, volkoren pasta, aardappelen
° Groenten: rauw, gekookt, gestoomd of gewokt…
° Eiwitrijk product: vlees, vis, ei of zuivelproduct
° Fruit: een stuk fruit, lekker fruitsla, fruit als beleg of stukjes fruit gemengd onder een salade
° Drank: (bruisend) water, thee of eventueel een beetje light frisdrank
– Verwerk je restjes in je lunch en geef ze een ‘upgrade’ door er wat nieuwe ingrediënten aan toe te voegen.
– Wees creatief en stap eens van de ‘gewone boterhammen’ af. Een hartige volkorenwrap of pannenkoek gevuld met warme en/of koude groentjes is ook smakelijk!
– Verpak je lunch verstandig.
° Je kan ook bevroren brood meenemen, tegen lunchtijd is dit perfect!
° Gebruik goed afsluitbare zakjes of doosjes voor slaatjes, pasta en restjes.
° Soep kan misschien op het werk opgewarmd worden en anders kan je deze meenemen in een thermoskan.
– Sla zeker niet de lunch over, je zal moeilijk van de ongezonde zaken kunnen afblijven en veel meer eten bij de hoofdmaaltijd ‘s avonds.

Kijk voor lekkere ideetjes op de receptenpagina.

Deze algemene tips helpen je al goed op weg. De aanbevolen porties zijn individueel te bepalen. Weet je niet goed hoeveel je best van wat eet? Aarzel niet om contact op te nemen met diëtiste Lobke. Zij zal samen met jou bekijken wat er voor jou ideaal is.
Je kan de Limburgse diëtiste uit Paal-Beringen contacteren via telefoon 0474/68 55 63, via mail dietiste@lobkehusson.be of via de contactpagina op deze site.

54 Responses to “Terug naar school, terug werken…”

  1. Adam says:

    .

    ñïàñèáî çà èíôó!…

  2. jamie says:

    .

    tnx for info!…

  3. William says:

    .

    thanks for information!…

Leave a Reply